پارس سوشال استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ و بهترین راه های اجرای آن - پارس سوشال

طبق گفته متخصصان علم بازاریابی دیجیتال، بسیاری از مردم کالا یا خدمات را بدون داشتن اطلاعات قبلی نمی‌خرند. مگر اینکه نام یک برند را از زبان دوستان، خانواده و یا افراد تاثیرگذار بشنوند. این افراد تاثیرگذار همان اینفلوئنسرها هستند. روزگاری پیدا کردن یک بازاریاب که بتواند با تبلیغات فروش را افزایش دهد، کار سختی بود. البته اکنون اگرچه این کار ساده شده است، اما به همان میزان راه‌اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ دشوار است. تبلیغاتی که در این کمپین‌ها انجام می‌شود می‌تواند به افزایش فروش بیشتر منجر شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

دنیای دیجیتال و فضای مجازی امکانی را فراهم آورده است تا افرادی که نبوغ یا استعداد خاصی دارند، بیشتر دیده شوند. در نتیجه توسط تعداد زیادی از کاربران دنبال می‌شوند. حرف، رفتار و حتی سبک زندگی این افراد توسط دنبال‌کننده‌هایشان الگوبرداری می‌شود. به هر حال وقتی کسی طرفداران زیادی دارد، رفتارش هم در بین طرفداران جذبه خاصی دارد. همین جذابیت به افراد تاثیرگذار، جذابیت می‌بخشد و آن‌ها را به افرادی کاریزما تبدیل می‌کند.

اینفلوئنسرها به دلیل محبوبیت، تاثیر و نفوذی که بر روی مخاطبانشان دارند، با معرفی یک کالا یا خدمات، آن‌ها را برای خرید کردن ترغیب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ معرفی ۸ ابزار کاربردی

چرا به اینفلوئنسرها نیاز دارید؟

وقتی به آمارهای زیر نگاه کنید متوجه می‌شوید که تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ بهترین راه برای افزایش فروش است:

  • اکنون از هر هزار نفر تنها ۱% از افراد به تبلیغات اعتماد دارند. با این حال ۳۳% برای خریدهای خود به بررسی‌های فضای مجازی اعتماد می‌کنند.
  • حدود ۴۰% از مردم گزارش داده‌اند که بعد از مشاهده محصولاتی که توسط اینفلوئنسرها در اینستاگرام، یوتیوب و توییتر معرفی شده است، به صورت آنلاین اقدام به خرید کرده‌اند.
  • ۷۱% از اینفلوئنسرها معتقدند که تبلیغات آن‌ها باعث افزایش مخاطبان می‌شود و تعاملاتشان را افزایش می‌دهد.
  • طبق مطالعاتی که صورت گرفته مشخص شده است که بازاریابی اینفلوئنسر به ازاری هر یک دلار، ۶٫۵۰ دلار بازگشت سرمایه به همراه داشته است.

اکنون با این آمارهای خوشبینانه مشخص است که خودداری از تبلیغات اینفلوئنسر می‌تواند شما را از قافله تبلیغات دیجیتال به عقب براند.

انواع کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها می‌تواند به اشکال مختلفی انجام شود که عبارت است از:

ارائه کدهای تخفیف و بازاریابی وابسته

یکی از انواع استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ، ارائه کدهای تخفیف به مشتریان است. شما با این تاکتیک به کاربران یک اینفلوئنسر وعده تخفیف و کاهش قیمت را می‌دهید. در واقع اینفلوئنسر موردنظر با گفتن این تبلیغ که هر کسی که از صفحه ما از برند X خرید کند، مشمول تخفیف می‌شود. این موضوع باعث ترغیب طرفداران آن اینفلوئنسر برای خرید می‌شود. ارائه کدهای ردیابی برای تشخیص طرفداران اینفلوئنسر موردنظر هم باعث آسان‌تر شدن تخفیفات می‌شود.

اجرای مسابقه توسط اینفلوئنسرها

یک شیوه تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ انجام مسابقه است. در واقع راه‌اندازی مسابقات ایده بسیار جالبی است که در آن برند و نام تجاری دهان به دهان می‌چرخد و باعث افزایش آگاهی از برند می‌شود. بسته به میزان قیمت محصولات و همچنین میزان بودجه خود می‌توانید تعداد انگشت شماری از محصولات را به برندگان مسابقه در کمپین اینفلوئنسر اختصاص دهید.

این جوایز و مسابقات باعث ایجاد هیجان در بین طرفداران یک اینفلوئنسر شده و خیلی زود بستر رشد و افزایش فروش شما را فراهم می‌کند. مسابقات می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سبقت گرفتن در کامنت گذاری
  • سبقت گرفتن در برچسب زدن دوستان
  • لایک کردن تعداد زیادی از پست‌ها
  • به اشتراک‌گذاری محتوا
  • ایجاد محتوای خاص

بهترین راه‌های تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ

بدون تسلط کافی به کمپین‌های تبلیغاتی و نحوه انجام اینفلوئنسر مارکتینگ در این کار موفقیت زیادی عایدتان نمی‌شود. برای انجام این کار باید اهداف و KPIهای خود را تعیین کنید. بهترین روش‌ها برای اینکه اینفلوئنسر مارکتینگ را به نتیجه برسانید عبارتند از:

مشخص کردن اهداف و شاخص‌های کلیدی عملکرد

اولین باری که یک برند در اینفلوئنسر مارکتینگ سرمایه‌گذاری می‌کند، احساس قمار کردن دارد. زیرا هنوز از نتیجه کار و میزان ROI اطلاع درستی ندارد. علت آن نداشتن هدف مشخص است. همچنین معیارهای مناسبی برای پیگیری این اهداف تعیین نمی‌شود. از سوی دیگر هیچ آزمایشی برای بررسی نتیجه این استراتژی از سوی برندها انجام نمی‌شود.

اگر سه کار را در استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ انجام دهید، این کمپین به نتیجه می‌رسد:

  • آگاهی از برندسازی را با بررسی تعداد دنبال‌کننده، تعداد لایک‌ها و تعاملات بین اینفلوئنسر و کاربران را اندازه‌گیری کرد.
  • با یک خط تولید و فضای کاملا جدید در صد جذب بازار هدف برآیید.
  • تسهیل راه ورود مشتریان جدید هم می‌تواند به فروش بیشتر منجر شود.

انتخاب اینفلوئنسر مرتبط با کسب و کار

یکی از راه‌های افزایش تاثیر کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، انتخاب اینفلوئنسرهای تاثیرگذار است. وقتی به سراغ یک فرد تاثیرگذار و مرتبط با کسب و کار خود بروید، مخاطبان او هم هماهنگ با برند شما هستند. پس مشتریان بیشتری را جذب می‌کند. یک کار مهم در تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ پیدا کردن افراد تاثیرگذاری است که فعالیت‌شان به محصولات یا خدمات شما نزدیک باشد.

انتخاب اینفلوئنسرهایی که از ویدئو استفاده می‌کنند

یکی از بهترین راه‌های به نتیجه رساندن استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ بهره‌مند شدن از افراد تاثیرگذاری است که به سراغ ساخت ویدئو و تیزر می‌روند. ویدئوها از نظر کاربران فضای مجازی جذابیت بیشتری نسبت به تصاویر و متن‌ها دارند. از سوی دیگر کسی قادر به تولید محتوای ویدئویی است، حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد و از سوی طرفدارانش فردی جذاب با ویژگی‌های کاریزماست. همچنین اینفلوئنسرهایی که قادر به ساخت ویدئو هستند، برند شما را هم در ویدئوهای خود معرفی می‌کنند. بنابراین طبیعی است که چنین اینفلوئنسرهایی تاثیرگذارتر باشند.

بیشتر بخوانید: کاربرد ابزارهای داده کاوی در کمپین دیجیتال مارکتینگ

بررسی میزان تاثیرگذاری اینفلوئنسرها

یکی دیگر از راه‌های افزایش تاثیر کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ بررسی میزان جذابیت و تاثیرگذاری شخص اینفلوئنسر است. به‌راستی آن‌ها چقدر محبوب هستند؟ کاربران در مورد آن‌ها چه نظراتی دارند؟ آیا بالا بودن تعداد کاربران یا فالووها به معنای محبوبیت و تاثیرگذاری یک اینفلوئنسر است؟

با بررسی صفحه اینفلوئنسرها می‌توانید به این موضوع پی ببرید. البته قبل از هر چیز باید نظرات کاربران را بخوانید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای رصد شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند صفحه اینفلوئنسر را به طور کامل آنالیز کنید.

انتخاب اینفلوئنسر با کمک ابزارهای رصد شبکه‌های اجتماعی

اگر بخواهید تناسب و هماهنگی اینفلوئنسر با کسب و کار خود را بررسی کنید، باید صفحه اینفلوئنسر را بررسی کنید. از سوی دیگر اگر بخواهید میزان محبوبیت و یا تاثیرگذاری تبلیغات قبلی را بسنجید، باید تمامی نظرات کاربران را بررسی کنید. از سوی دیگران بخش زیادی از کاربران در مورد یک اینفلوئنسر نظر می‌دهند، اما نه در صفحه شخصی او؛ بلکه در سایر صفحات در شبکه‌های اجتماعی.

پس حتی با بررسی صفحه اینفلوئنسر نمی‌توانید میزان تاثیرگذاری و محبوبیت او را ارزیابی کنید. اما ابزارهای رصد شبکه های اجتماعی این امکان را برایتان فراهم می‌کنند که در مدت زمان کوتاه و با هزینه‌ای اندک، اینفلوئنسر مرتبط با کسب و کارتان را پیدا کنید.

استفاده از ابزار پارس سوشالدر اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از بهترین ابزارها برای بررسی استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ ابزار پارس سوشالاست. از این ابزار نه تنها می‌توانید برای پیدا کردن اینفلوئنسر موردنظر خود استفاده کنید، حتی بعد از اجرای کمپین هم قابل بررسی است. در واقع می‌توانید ببینید این شیوه تبلیغات چقدر بر روی کاربران شبکه‌های اجتماعی تاثیر گذاشته است. آن‌ها در مقابل برند شما در صفحه یک اینفلوئنسر چه واکنشی از خود نشان داده‌اند؟

برای درخواست دموی سامانه پارس سوشالبه بخش ارتباط با ما مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 117 views بار دسته بندی : بازاریابی تاريخ : 24 آوریل 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.