پارس سوشال آنالیز شبکه های اجتماعی با کمک ابزار های هوشمند روز دنیا - پارس سوشال

هرکسی که به نوعی دارای یک صفحه در بستر اینترنت است، می‌تواند از ابزار آنالیز شبکه های اجتماعی استفاده کند تا بفهمد که فعالیت وی در چه جایگاه و رتبه‌ای قرار دارد. در گذشته این امر صرفاً به وبسایت‌ها اختصاص داشت، اما هم‌اینک با توسعه شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام، توئيتر، لینکدین، ردیت و دیگر رسانه‌های از این دست، موضوع تحلیل شبکه اجتماعی بسیار گسترده‌تر شده است. به طوری‌که خیلی عظیمی از افراد جامعه که دارای صفحات متعدد در رسانه‌های مختلف هستند، می‌توانند تمام رسانه‌هایی که در آن‌ها فعالیت دارند را مورد سنجش قرار دهند تا ببیند در کدام‌یک عملکرد بهتری داشته‌اند و در کدام‌یک ضعیف عمل کرده‌اند!

چرا باید از ابزارهای آنالیز شبکه های اجتماعی استفاده کنیم؟

کاربرد تحلیل شبکه های اجتماعی

تصور کنید که شما یک هنرمند هستید و آثار هنری خود را در صفحه اینستاگرام‌تان به اشتراک می‌گذارید. فالوورها یا دنبال کنندگان شما کم‌و‌بیش از آثار هنری شما استقبال کرده و آن‌ها را سفارش می‌دهند. اما شما می‌دانید که افراد بسیار بیشتری در جامعه وجود دارند که محصول شما می‌تواند برای آن‌ها جذاب باشد. اما نمی‌دانید که چطور باید این افراد را پیدا کنید یا آثار هنری خود را بهتر و بیشتر به جامعه رسانه اجتماعی که در آن فعالیت می‌کنید، ارائه دهید. در چنین موقعیتی باید از یکی یا چند مورد از ابزارهای آنالیز شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا به بدانید که در چه موقعیتی قرار دارید و چطور می‌توانید طرفداران و علاقه‌مندان به فعالیت خود را بیابید یا طرفداران فعلی خود را راضی نگه‌دارید.

مثال فوق، یک نمونه از مواردی است که یک فرد می‌تواند برای ارتقا فعالیت خود از ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی استفاده کند. شما می‌توانید این مثال را در مورد فعالیت خود در نظر بگیرید و سپس بسته به شرایطی که دارید، از این ابزار استفاده کنید. به هرحال آنالیز شبکه‌های اجتماعی می‌تواند برای اکثر کاربران نقش حیاتی داشته باشد!

ابزارهای آنالیز رسانه‌های اجتماعی چگونه عمل می‌کنند؟

هریک از ابزارهای آنالیز شبکه های اجتماعی دارای قواعد، شیوه کار و الگوریتم‌های خاص خود هستند. اگرچه عملکرد کلی آن‌ها شبیه به هم است، اما جزئیات آن‌ها با هم تفاوت دارد. از جمله کاربردهای کلی که ابزارهای آنالیز شبکه های اجتماعی ارائه می‌دهند، می‌توان چنین مواردی را نام برد:

۱) تحلیل عملکرد کمپین‌های پولی در شبکه‌های اجتماعی

۲) امکان دریافت گزارش‌های گروهی از پروفایل‌های صفحات مجازی‌تان

۳) تحلیل عملکرد تیم‌تان (مانند نرخ پاسخ‌ها)

۴) امکان دریافت گزارش برای هر مجرای رسانه اجتماعی (فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، پینترست، یوتیوب، لینکدین و ….)

۵) امکان شخصی‌سازی گزارش‌ها و تبدیل آن‌ها به فرمت‌های پی‌دی‌اف، اکسل و پاورپوینت

۶) ردیابی منشن‌های مرتبط با برند شما

۷) امکان پیدا کردن بهترین زمان برای گذاشتن پست

۸) امکان تحلیل احساسات افراد به هنگام ایجاد تعامل با پست‌ها و دیگر محتوای موجود در صفحات مجازی‌تان

۹) مقایسه‌ پروفایل شما با پروفایل دیگر افراد فعال در صنعت‌ شما از نظر معیارهای اجتماعی، هشتگ‌ها، کیفیت تولید محتوا و ….

۱۰) امکان ردیابی عملکرد رقبا

۱۱) یافتن عکس‌ها، کپشن‌ها و کامنت‌هایی که برند شما را تگ یا منشن کرده‌اند

۱۲) دانستن اینکه چه زمانی فالورهایتان آنلاین هستند و می‌توانید با آن‌ها تعامل داشته باشید

۱۳) شناسایی بهترین هشتگ‌های مرتبط با برندتان در اینستاگرام و دیگر رسانه‌ها

۱۴) پیدا کردن اینفلوئنسرهایی که می‌توانند بهرین همکاری با برند شما را داشته باشند

۱۵) امکان دریافت گزارشات ساعتی، روزانه و ماهانه از تعداد بازیدها و واکنش‌های افراد به محتوای شما
بیشتر این ابزارها قابل شخصی‌سازی هستند و می‌توانند یک داشبورد شخصی را در اختیار شما قرار دهند تا صرفاً گزینه‌های موردنظر شما مورد بررسی قرار بگیرند و دیگر اطلاعات فیلتر شوند. ممکن است تمام امکانات این ابزارها برای شما یا برند شما مناسب نباشد، بنابراین می‌توانید آن‌ها را شخصی‌سازی کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.