پارس سوشال آنالیز شبکه های اجتماعی با کمک ابزارهای هوشمند روز دنیا - پارس سوشال

قبل از توضیح آنالیز شبکه های اجتماعی به توضیح سوشال میدیاها میپردازیم.شبکه های اجتماعی پدیده های جدیدی هستند که به شدت در بین تمام جوامع طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. امروزه بسیار از تجارت های بزرگ وابسته به شبکه های اجتماعی هستند. مردم هم برای سرگرمی و هم برای رفع نیازهای خود و نیز برای استفاده از خدمات مختلف از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. شبکه های اجتماعی در زندگی انسان امروزی نقشی غیر قابل انکار دارند.

آنالیز شبکه های اجتماعی چیست؟

آنالیز به معنای تحلیل است. تحلیل شبکه های اجتماعی به دنبال پاسخگویی به چنین سؤالاتی است:  کاربران شبکه های اجتماعی به چه صورت باعث رشد یک برند یا حرفه می شوند؟ یک پست با چه ویژگی هایی می تواند عملکرد بهتری داشته باشد؟ چه زمانی پست ها بیشترین بازخورد را دارند؟ این قبیل سوال ها و پاسخ های آنها برای استراتژی های بازاریابی بسیار کاربرد دارند. مخصوصا که در عصر ارتباطات سوشال مارکتینگ و بازار یابی شبکه ایی بسیار کاربرد دارد، اهمیت آنالیز شبکه های اجتماعی نیز بیشتر می شود.

ابزار های تحلیل برای صاحبان برند، سیاست گذاران اجتماعی، مسئولان حکومتی، مدیران و … این امکان را فراهم می کند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند. برای رفع معایب خود با توجه به نیاز کاربرانشان بکوشند؛ و نیز خود را با رقیبانشان بسنجند و شرایطی را مهیا کنند که از آنها پیشی بگیرند. در کل الگوریتم های ارائه شده توسط تحلیلگران شیکه های اجتماعی به تعیین خط مشی ها و سیاست گذاری درست کمک به سزایی می کند.

ابزارهای آنالیز شبکه های اجتماعی

برای آنالیز شبکه های اجتماعی ابزارهای فراونی وجود دارد از جمله: بافر، هوت سوئیت، ژو سوشال، ریوآل آیکیو، ویرال ووت، کلیر، کی هول، سایف، پیک فید و دهها ابزار دیگر. برخی از آنها برای تمام شبکه های اجتماعی قابل استفاده هستند و برخی مختص یک شبکه اجتماعی مانند توییتر یا فیس بوک هستند. سیستم کار برخی از این ابزارها به صورت جست و جوی کلمات کلیدی است، برخی هم از مکانیزم، پارامترها و شاخص های متنوع دیگری مانند الگوی مکانی و … استفاده می کنند. نسخه ی رایگان برخی از این ابزارها در اختیار کاربران قرار دارد، اما خدمات دهی بیشتر آنها را باید خریداری کرد.

تحلیل شبکه های اجتماعی توسط شرکت های خدمات دیجیتال انجام می پذیرد.  یکی از سامانه های هوشمند   که تحلیل شبکه های اجتماعی برای برندها را انجام می دهد پارس سوشالاست. سامانه پارس سوشالخدمات بسیاری را برای کمک به پیشرفت کسب و کارهای مختلف در رسانه های اجتماعی ارائه می دهد. برندهای مختلف با استفاده از پارس سوشالمی توانند با صرف هزینه ایی نه چندان بر رقیبانشان پیشی بگیرند و نام تجاری خود را توسعه دهند. پارس سوشالمی تواند بر فعالیت برندهای مختلف در تمام شبکه های اجتماعی نظارت کند و گزارشها کاملی را از نحوه فعالیت و نقاط قوت و ضعف آنها ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: آنالیز فالوورهای اینستاگرام با ابزارهای رصد شبکه های اجتماعی

معرفی برخی ابزارهای تحلیل شبکه های اجتماعی

بهترین و معروف ترین ابزارهای آنالیز شبکه های اجتماعی عبارتند از:

پیک فید

این ابزار از آمار پروفایل شبکه های اجتماعی گزارش تهیه می کند و آن را به صورت هفتگی به ایمیل کاربر ارسال می کند. پیک فید می تواند هم زمان اکانت موجود در سه شبکه ی اجتماعی را بررسی کند.

 فالوو ونک

این ابزار مختص آنالیز شبکه اجتماعی توییتر است. با این ابزار می توان میزان بازخورد پست ها را بررسی کرد. همچنین فالوو ونک آنلاین بودن فالورها و زمان پست گذاشتن را در اختیار کاربر قرار می دهد. در واقع این ابزار اطلاعات دقیق و شفافی از یک اکانت و فالوورهای آن را ارائه می دهد.

سایف

این ابزار برای تحلیل شبکه های اجتماعی فیس بوک، توییتر، ایسنتاگرام، لینکدین، پینترست و یوتیوب به کار می رود. این ابزار یک ویوی ثابت از از داده های سه روزه را به صورت رایگان در اختیار تحلیلگر می گذارد. سایف یک داشبورد سفارشی قابل شخصی سازی است که قابل پر شدن با معیارهای ادغام شده ای از ابزارهای بازاریابی مختلف است. با استفاده از بخش سوشال مدیای آن می توان تمام شبکه های اجتماعی را هم زمان بررسی کرد. این ابزار خلاصه ایی از گزارشات را برای اکانت های مدیریت شده توسط آن، ارائه می دهد. با استفاده از سایف می توان تعداد بازدیدها، کلیک ها، چک این ها و پست ها را ردیابی کرد.

ابزار بافر

بافر شبکه های اجتماعی فیس بوک، لینکدین، اینستاگرام و چند شبکه اجتماعی دیگر را تحت پوشش دارد. برای چهارده روز می توان خدمات این ابزار را به صورت رایگان دریافت نمود. پس از گذشت چهارده روز باید بابت خدمات آن هزینه پرداخت کرد. مکانیزم این ابزار بدین صورت است که برای هر پست جدید در رسانه اجتماعی آماری اساسی را در اختیار تحلیلگر قرار می دهد. بافر باعث می شود عملکرد های بهتر را بشناسید و عملکرد اکانتتان را بالا ببرید.

 کی هل

کی هول برای آنالیز شبکه های اجتماعی فیس بوک، توییتر و اینستاگرام کاربرد دارد. برخی از خدمات آن را می توان به صورت رایگان دریافت نمود و برای برخی دیگر هم باید پول پرداخت کرد. با استفاده از این ابزار می توان تمامی ویژگی های یک اکانت را بررسی نمود و ترند های مختلف در یک زمینه ی خاص را می توان شناسایی کرد.

گوگل آنالتیکس

این ابزار برای تجزیه و تحلیل وب سایت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اما چرا آن را در لیست ابزارهای تحلیل شبکه های اجتماعی قرار می دهیم؟ زیرا با استفاده از آن می توان پی برد کدام کاربران از طریق شبکه های اجتماعی به یک سایت مراجعه کرده اند. اینگونه می توان بازاریابی در شبکه های اجتماعی را تحلیل و مدیریت کرد.

هوت سوئیت

شاید یکی از بهترین ابزارها هوت سوئیت باشد. این ابزار را می توان برای تحلیل و آنالیز پنج شبکه اجتماعی مهم به کار برد از جمله فیس بوک و توئیتر. از ویژگی های مورد توجه آن این است که می تواند اطلاعات را به فرمت های مختلفی از جمله اکسل، پاورپوینت و پی دی اف در اختیار فرد تحلیلگر قرار دهد. این ابزار می تواند گزارش هایی با بررسی دویست معیار مختلف ارائه دهد. به علاوه منشن ها از طریق هوت سوئیت قابل پیگیری هستند. تمام خدمات آن به مدت سی روز رایگان ارائه می شوند.

 کی هول

این ابزار قادر به پیش بینی عملکرد اکانت در شبکه های اجتماعی فیس بوک، اینستاگرام و توییتر است. کی هول کامنت ها درباره یک موضوع خاص، منشن ها ، هشتگ ها، کلمات کلیدی و فعالیت های مؤثر را نظارت و ردیابی می کند. بدین صورت اطلاعات و پیشنهادهای خوبی را برای اکانت مورد نظر ارائه می دهد. تنها هفت روز می توان از خدمات رایگان کی هول استفاده کرد.

دیتاک

ابزار های نام برده تنها ابزارهای موجود در دنیای تحلیل شبکه های اجتماعی نیستند. در دنیایی که تکنولوژی با سرعت نور در حال پیشرفت است؛ این ابزارها نیز در حال رشد و افزایش هستند. چیزی که مهم است تعداد این ابزار ها نیست بلکه لزوم استفاده از این ابزارها می باشد.

در این بین باید از ابزار پارس سوشالهم به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای آنالیز شبکه های اجتماعی نام برد. این ابزار با داشتن بات هوشمند می تواند برای تمامی برندها و کسب و کارها استفاده شود. آنالیز شبکه های اجتماعی با کمک Dataak به راحتی برای هر برند و حرفه ایی شرایط پیشرفت را فراهم می کند.

از راهکار داده محور پارس سوشالبهره ببرید

برای درخواست دموی سامانه پارس سوشالبه بخش ارتباط با ما مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 161 views بار دسته بندی : تحلیل شبکه اجتماعی تاريخ : 25 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.